Instagram Photos

CIAŁO PO CIĄŻY

Ciało po ciąży to dla wielu mam ciężki temat. 

Nie każda bowiem doświadcza powrotu do formy po miesiącu od porodu. Niestety najczęściej trzeba czekać znacznie dłużej. A głód podczas karmienia piersią i brak czasu nie ułatwiają szybszego powrotu do formy. 

kobieta matka ciało brzuch po ciąży

Dla mnie taki brzuch to nowość. Owszem, nigdy nie był szczupły, ale akurat to miejsce było jednym z największych moich atutów. No i teraz już nie jest taki, jaki był rok temu (na początku ciąży). Jest zaokrąglony, mam rozstępy (+bliznę po cesarce) - mimo, że bardzo dbałam o niego i smarowałam jak szalona preparatem przeciw rozstępom (nawet kilka razy dziennie). Pamiętajcie o tym, że genetyki się nie oszuka i żadne, nawet najlepsze kosmetyki tego nie zmienią - mogą wspomóc, zredukować, ale nie wyeliminują problemu. Czy to powód do rozpaczy? Pewnie, że wolałabym super płaski brzuch, ale gdyby mnie ktoś zapytał czy cofnęłabym czas - odpowiedziałabym - nigdy w życiu!

kobieta matka ciało brzuch po ciąży

Obrzydliwe”, „ohydne”, „nie da się na to patrzeć” - takie słowa bardzo dotykają, nie tylko osoby otyłe czy te z nadwagą. Pod obstrzałem społeczeństwa są też młode mamy. Według portali internetowych problemy z hormonami, kwestie natury psychicznej czy skłonności genetyczne nie istnieją. Wszystkie powinnyśmy wyglądać jak po retuszu w gazecie, wiecznie się uśmiechać, mieć na wszystko czas i pieniądze. Otóż życie wcale tak kolorowo nie wygląda. Nieraz nie mamy siły, jesteśmy zmęczone, nie zjadłyśmy posiłku przez brak czasu, a kasę wcięło przez niespodziewane wydatki (które zawsze dziwnym trafem pojawiają się w chwilach kryzysu).

Życie jest życiem, nie da się go wyretuszować tak, jak zdjęcia w gazecie. Ale za to można przejść do innej strony. Nie dajmy sobie wmówić, że ciągle tylko tu i teraz jest ok. Dajmy sobie czas. Jutro też jest ok.

kobieta matka ciało brzuch po ciąży


Komentarze

  1. Tylko gwiazdy są zawsze idealne tydzień po porodzie :D Niezmiernie mnie to bawi - ten bezustanny pościg za byciem idealnym. Nigdy nie byłam i nie będę, nie dajmy się zwariować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ważny temat poruszyłaś. Niestety niektórzy twardo wierzą w to, co pokazują nam media społecznościowe. A większość ludzi nie ma życia usłanego różami. Musimy być dla siebie bardziej wyrozumiali i kochać siebie takimi, jakimi jesteśmy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

back to top