Instagram Photos

WIĘCEJ TO ZAWSZE LEPIEJ? 5 ZASAD JAK ZYSKAĆ KONTROLĘ NAD ILOŚCIĄ KOSMETYKÓW

Ostatnio zauważyłam, że bardzo popularne w sieci jest posiadanie ogromnych kolekcji kosmetyków. Jako blogerka, vlogerka i makijażystka mam i wręcz muszę mieć więcej produktów i akcesoriów niż inni, ale mam ich wcale nie aż tak dużo jak by się mogło wydawać. Przez te parę lat mojej pracy kręcącej się wokół kosmetyków naszły mnie pewne refleksje.



Czy warto mieć multum kosmetyków, które po otwarciu szuflady dosłownie się z niej wylewają? Jeśli wszystkie z nich używamy, są nam potrzebne lub lubimy je kolekcjonować to czemu nie? Ale jeśli codziennie sięgamy wyłącznie po kilka produktów, a reszta leży i się marnuje to czy nie warto się nad tym zastanowić?


CZY ILOŚĆ = JAKOŚĆ?

Nie! Ilość nie świadczy o jakości. Można mieć multum kosmetyków, a tak naprawdę nie mieć rzeczy niezbędnych. Bardzo często tak się dzieje z ubraniami - szafa pełna, a nie ma się w co ubrać. Znacie to?

CZY WYSOKA CENA = JAKOŚĆ?

Nie zawsze wysoka cena świadczy o jakości kosmetyku. Dodatkowo, pojęcie "wysoka cena" jest kwestią indywidualną - dla jednej osoby wydanie 50 zł na dany produkt to problem, a druga ot tak sypnie z rękawa 250 zł.

Istnieje pewna grupa produktów, na które warto wydać więcej. Ale nie znaczy to, że nie da się znaleźć tańszych i równie dobrych kosmetyków. Na pewno niebawem napiszę na blogu na jakich produktach można zaoszczędzić, a na jakie warto wydać więcej.




ZYSKAJ KONTROLĘ NAD ILOŚCIĄ KOSMETYKÓW


1. pogrupuj produkty na kategorie i wybierz te, które lubisz, a te, które się u Ciebie nie sprawdziły podaruj mamcie/siostrze/przyjaciółce/koleżance

2. znajdź dla swoich podopiecznych odpowiednie miejsce tak, aby mieć do nich łatwy dostęp

2. sprawdzaj daty przydatności produktów i regularnie pozbywaj się tych przeterminowanych

4. zanim kupisz coś nowego sprawdź czy nie masz już jakiegoś produktu z tej samej kategorii w zapasie (uważaj na promocje typu kup 10 sztuk wtedy wydasz mniej - nie zawsze jest to takie korzystne)

5. zanim kupisz nowy produkt sprawdź w internecie jego cenę i opinie na jego temat


Moje zasoby kosmetyczne w przeciągu paru lat znacznie się zmniejszyły, dzięki czemu poczułam znaczną ulgę, że nie gromadzę rzeczy niepotrzebnych. Nadmiary kosmetyków lub takie produkty, które się u mnie nie sprawdziły, rozdaję dalej. Dzięki temu nie mam poczucia, że wyrzucam dobre rzeczy i łatwiej jest mi się z nimi pożegnać (to dobra rada szczególnie dla osób o typie chomika). Teraz jestem na takim etapie, że zdenkowanie produktu lub jego oddanie/wyrzucenie sprawia mi radość i nie mam problemu z rozstaniem się z rzeczami, których nie potrzebuję. I dzięki temu mam więcej przestrzeni i łatwiej jest mi znaleźć dane produkty bez konieczności przebijania się przez gąszcz innych.

Komentarze

  1. Ja sporo rozdaję, szczególnie z paczek PR itp. Na szczęście w pełni panuję nad ilością kosmetyków :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze, że nadprogramowe rzeczy lądują w dobrych rękach :)

      Usuń
  2. Ja miałam taki okres, że wszystkiego było za dużo, nawet niedawno też u siebie podjęłam ten temat. Na szczęście udało mi się w z tym uporać i teraz "panuję" nad swoimi zapasami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie dostaję żadnych paczek PR z firm bo nie chcę. I dzięki też temu mam mało kosmetyków. Staram się tak nie kupować i używam to co mam :) Nie raz coś kupię ale wiem że to użyję w niedługim czasie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Również jestem tego samego zdania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatne porady i wskazówki. Nie lubię marnować kosmetyków, dlatego kupuję je z głową.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe inspiracje i super zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe inspiracje na tym blogu, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

back to top