Instagram Photos

BLOGER NA L4 - CO WARTO WIEDZIEĆ?

W poprzednim poście obiecałam Wam przekazać więcej informacji na temat blogowania podczas zwolnienia lekarskiego. Podstawowe pytanie jest takie - czy można prowadzić bloga, kanał na Youtube czy dodawać treści na Instagram jednocześnie będąc na l4?

blogowanie zwolnienie lekarskie

Odpowiedź brzmi - nie musisz obawiać się jeśli prowadzisz bloga hobbystycznie, ale w sytuacji, gdy w jakikolwiek sposób zarabiasz lub zarabiał-aś/eś na prowadzeniu swoich miejsc w sieci lub jest to Twoja praca i w tym czasie zasiłek wypłaca Ci ZUS to mam smutną wiadomość:

AKTYWNOŚĆ = PRACA 
(z wyłączeniem treści, które zostały wcześniej stworzone i ustawione do automatycznej publikacji). 

Z tego powodu zostaje tylko opcja wcześniejszego przygotowania wpisów/filmów i odpowiedniego ustawienia daty publikacji - oczywiście bez możliwości aktywnego udzielania się choćby w komentarzach pod takim wpisem.

bloger zwolnienie lekarskie

W tym wszystkim najsmutniejsze jest to, że nie każdemu twórcy dane jest regularne zarabianie, które jest zajęciem pozwalającym się utrzymać. Najczęściej są to naprawdę małe kwoty, które zasilają konto bardzo nieregularnie. A mimo to jest to traktowane jak źródło dochodu i praca, która wyklucza nas z obiegu na czas trwania l4. Oczywiście, jeśli chcecie, możecie dalej prowadzić swoje miejsca w sieci, ale ryzykujecie w tym momencie utratę zasiłku. I tu warto się zastanowić na ile potrzebna jest Wam ta kasa.
bloger blogowanie zwolnienie lekarskie

Moja przerwa trwała praktycznie 7 miesięcy, czyli objęło to część ciąży oraz pobyt w szpitalu związany z porodem. Niestety moje zniknięcie było nagłe, gdyż niespodziewanie przypałętały mi się problemy z ciśnieniem, które spowodowały konieczność wystawienia l4. Nie spodziewałam się takiego rozwoju sytuacji i nie zdążyłam stworzyć wpisów/filmów na zapas - stąd taka przerwa.

Mam nadzieję, że taki wpis zwróci Waszą uwagę na ten jakże pomijany w sieci temat, a przy okazji usprawiedliwi moją dłuższą nieobecność, z którą nie czułam się za dobrze. Cieszę się, że już wróciłam i mogę być aktywna tak jak dawniej!

Komentarze

  1. Przyznam szczerze, że nie sądziłam iż jak posiada się L4 to należy tak samo ograniczyć aktywność chociażby na swoim blogu. Ja prowadzę stronę hobbystycznie i większość osób chyba też, ale dobrze wiedzieć o takiej informacji na przyszłość, jeżeli ktokolwiek z blogowania się utrzymuje :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyślałam, że koniecznie muszę poruszyć ten temat, bo za wiele się o nim nie mówi ;)

      Usuń
  2. nigdy nie pomyślałam w ten sposób jak pogodzić blogowanie i L4 :)) ciekawy wpis, niby można blogować nawet z łóżka.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

back to top